Zvládnutie gramatických javov
- formovanie otázok pomocou opytovacích zámien: what, who, where, when, which, why, how
- príslovky: tvorba prísloviek (prípona -ly ), poloha prísloviek vo vete
- prídavné mená: druhý a tretí stupeň prídavných mien
- gramatické časy:
- prítomný čas jednoduchý
- prítomný čas priebehový
- minulý čas jednoduchý
- minulý čas priebehový
- predprítomný čas (s ever, never, yet, just )
- slovesné vzory:
- skupina slovies, po ktorých nasleduje sloveso v ing-ovom tvare
- skupina slovies, po ktorých nasleduje sloveso v to-infinitíve (want/hope/would like to do/like/enjoy/love doing/going to/will )
- rozlišovanie a používanie slovies:
- say/tell
- have/have got
- gone/been
- vyjadrenie kvantity: some, any, much, many, a lot of, a few, a little
- členy: a, the, bez člena (zero article)
- krátke odpovede (Yes, I do. No, I can´t.)
Zvládnutie lexikálnych javov
- slovná zásoba týkajúca sa: kníh, príbehov, článkov, novín, časopisov, inzerátov, zvierat, oblečenia, jedla a varenia, zamestnania, rôznych profesií, plánov do budúcnosti, čísel a cien v obchodoch, nakupovania, časových vyjadrení (dátumy, hodiny…), Británie a Britov, turistiky, školy, počítačov
- odd one out: slová významovo patriace do rovnakej skupiny
- slovesá zložené z viacerých slov: napr. sloveso + častica al. predložka (take off…) a ich použite vo vete: oddeľovanie al. neoddeľovanie častice/predložky
- nepravidelné slovesá
- prípony a predpony, pomocou ktorých tvoríme podstatné mená a prídavné mená; rozdiel medzi príponami -ing a -ed, ich využitie pri tvorbe prídavných mien a trpného rodu (boring-bored…)
- slovný dôraz (prízvuk): použitie slovného prízvuku pri rozlišovaní slovných druhov u niektorých anglických slov napr. desert
- viacvýznamové slová (book,…)
- slová a predložky, ktoré sa často vyskytujú spolu
- slovesá a podstatné mená, ktoré sa často vyskytujú spolu
- slovné rodiny (photograph, photographic,…)
- synonymá
- antonymá
- homonymá
- využitie siete slovíčok (vocabulary network) na efektívne učenie sa slovnej zásoby, rôzne prístupy k učeniu sa slovíčok
Zvládnutie komunikatívnych funkcií jazyka
- spelovanie
- zdvorilé otázky, žiadosti a ponuky
- orientácia v meste, predložky (nad, cez, za, popod…)
- na stanici: ako cestovať vlakom, zakúpiť si lístok…atď.
- telefonovanie: predstavenie sa a komunikácia v telefóne, zanechanie odkazu…atď.
- nariadenia a príkazy: používanie slovies must, have to, should, could,…aj v zápore a minulom čase
- písanie príbehu: poslucháči samostatne prerozprávajú al. vytvoria príbeh, dôraz sa kladie na používanie minulých časov, rozlišovanie medzi minulým jednoduchým a minulým priebehovým časom
- vypĺňanie formuláru pri príležitosti uchádzania sa o zamestnanie…a pod.
- písanie listov :ďakovný list ( oslovenie, odstavce, zakončenie s poďakovaním…), neformálny list, formálny list, pohľadnica
- správne vypísanie obálky: adresa, oslovenie, členenie…
- ľudia celého sveta : pozdravy, zoznámenie sa,…
- vzťahy rodič/dieťa, ľudia/zvieratá, mestá/vidiek,…